the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۷ آذر ۱۱, دوشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

گوشه‌ی ذهن

یکی از پیش‌بینی‌های خدا در قرآن این بوده که یه روز می‌رسه که همه‌ی مردم گروه گروه به اسلام رو می‌آرن. اون روز خدا خیلی خوش‌حال می‌شه که پیش‌بینی‌اش درست از آب در اومده. ممکنه بگید خدا که آدم نیست خوش‌حال بشه. اون‌وقت من هم برمی‌گردم به‌تون می‌گم اگه آدم نیست پس چرا خشمگین می‌شه؟ اون‌وقت شما برمی‌گردید می‌گید خدا که خشم‌گین نمی‌شه (حالا پشت‌مون به همه) بعد من برمی‌گردم می‌گم اگه خدا خشم‌گین نمی‌شه پس چرا باید از خشم‌اش بترسیم؟ اون وقت شما برمی‌گردید. دوباره رو به هم قرار می‌گیریم. همه جا رُ سکوت فرا می‌گیره...

چی‌کار داشتید می‌کردید؟

حالا اینو گوشه‌ی ذهن‌ات داشته باش

یه فرقی که لب خارجی‌ها با لب ایرانی‌ها داره اینه که لب بالایی‌شون بالاتره و دندون‌های بالاشون در حالت عادی پیداست. به‌همین خاطره که وقتی عکس می‌ندازن خندان‌تر به نظر می‌رسن. چون با کوچک‌ترین لبخندی دندوناشون پیدا می‌شه. ممکنه فکر کنید منظور من همان دندون‌های خرگوشیه اما اشتباه می‌کنید. خوش‌بختانه بعضی از ایرانی‌ها همچین لب‌هایی دارند که من برای نمونه به علی کریمی و علی بداوی که با رحمان رضایی دعواش شد اشاره می‌کنم. حالا که از علی کریمی اسم بردم بد نیست یه تقدیری هم ازش بکنم. آفرین علی کریمی خیلی قشنگ فوتبال بازی می‌کنی. حالا صبر کن پس فردا اگه افتادی مُردی همه شروع کردن توی بوق و کرنا گفتن آخ آخ حیف شد قدرش رُ ندونستیم اون وقته که من باافتخار سرم رُ بالا می‌گیرم و می‌گم من قبل از مرگ‌اش هم دوست‌اش داشتم زنده‌کش بوده و با مرده‌پرستی شادیم شامل حال من نمی‌شه، برید پی کارتون آقایون، بفرمایید برید دنبال همون کاری که می‌کردید و به‌تره بلند به زبون نیارم که آبروتون بیش‌تر از این نره



من ذهن‌ام گوشه نداره

یونسکو به ایرانی‌ها چند سال مهلت داده بود تا در دوره‌ی دبستان دیگر کسی ردی نداشته باشند. این‌ها هم که دیدند مهلت‌شان در حال تمام شدن است نمره را از دوره‌ی ابتدایی حذف کردند. چند روز پیش که داشتم سر کلاس درس می‌دادم گوش‌ام را بردم نزدیک دهان یکی از بچه‌ها ببینم به بغل دستی‌اش چه می‌گوید. دیدم به او می‌گوید نمی‌خواهد درس بخوانی بابا ببین من سال پیش درس نخواندم و حالا هم در کلاس پنجم نشسته‌ام. من هم سرم را جلوتر بردم و آرام کنار گوش‌اش گفتم کشورت دیدنی‌تر از این خواهد شد، بزرگ که شوی خود خواهی دید.

بده برات عوض‌اش کنم

خدا خیلی خوش‌حال می‌شه وقتی ببینه پیش‌بینی‌اش درست بوده

۸ نظر:

  1. خیلی ستمه اگه از این نوشته کیف نکنیم...دست مریزاد...

    پاسخحذف
  2. این یکی خداییش خیلی خاله زنکه! ولی تا همین چند لحظه پیش فکر می‌کردم این فقط منم که لب بالام پایین‌تره و موقع خندیدن دندونای بالام دیده نمی‌شه و عمری این زجرم می‌داد. تازه فکر می‌کردم فقط منم که به این مشکل توجه می‌کنم وقتی با دوستان نزدیکم این موضوع رو مطرح می‌کنم خندشون می‌گیره. نگو اینکه دیگرانی هم هستند انگار! این هم از اون مکاشفات شخصی بود ...

    پاسخحذف
  3. man ba inke alan rasman khareji mahsoob misham, amma hanoozam dandoonam mogheye khandidan maloom nemishan? dige bayad chi kar kona khob? :(

    پاسخحذف
  4. به شمیده: :)

    به عزیز: من هم برای هرکس این رُ تعریف کردم خنده‌اش گرفت. همه چیز برای همه کس قابل فهم نیست خب
    حالا که شما ان‌قدر به مکاشفه علاقه دارید این مکاشفه‌ها رُ هم بخونید شاید خوش‌تون بیاد:
    http://naaraam.blogspot.com/2007/08/blog-post_15.html
    http://naaraam.blogspot.com/2007/01/blog-post_01.html
    http://naaraam.blogspot.com/2008/01/blog-post.html
    http://naaraam.blogspot.com/2008/03/blog-post_8296.html

    به taha: خارجی بودن که زوری نمی‌شه :)

    پاسخحذف
  5. chera baraye neveshteye badit nemishe nazar gozasht? bara hami nman inja mizaram: vaghean bayad gofi si riz? man boodam migoftam se riz. hum?

    پاسخحذف
  6. متن جالب بود مخصوصا اون قسمت اولش :)

    پاسخحذف
  7. سلام طاها. بله من ۹۹ درصد مطمئن هستم یه درصد هم به خاطر این‌که به هیچ نمی‌تونم ۱۰۰ درصد مطمئن باشم.
    ممنون پرهام

    پاسخحذف
  8. are haghba toe : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/En-us-series.ogg

    پاسخحذف

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.